تقدیر از کاوه خداپرست رسولی مدیرعامل گروه صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین (وین تک) به عنوان کارآفرین برتر ملی

تقدیر از کاوه خداپرست رسولی مدیرعامل گروه صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین (وین تک) به عنوان کارآفرین برتر ملی

به گزارش روابط‌عمومی وین تک، ظهر روز پنج‌شنبه، ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی که با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه برگزار شد، کارآفرینان برتر ملّی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، تعاون، خدمات، کارآفرینی اجتماعی، صنایع‌دستی و گردشگری معرفی و تقدیر شدند.

 در این دوره از جشنواره که با حضور برخی مدیران عالی رتبه از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد ملی نخبگان و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیش از ۶۷۰۰ کارآفرین در بخشهای مختلف در سامانه اختصاصی کارآفرینان برتر ثبت نام نموده بودند که از این بین با انجام ارزیابی های تخصصی تعداد ۲۰۰ طرح به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند و از این تعداد پس از در نظر گرفتن شاخص های ملی ۱۳۷ طرح وارد مرحله داوری ملی شدند. از بین طرح های انتخاب شده ۶۱ طرح واجد شرایط برای بازدید و داوری میدانی گردیدند. پس از سه مرحله داوری و انجام بازدیدهای میدانی توسط داوران غیر بومی و ارزیابی تعداد اشتغال زایی هر واحد و با در نظر گرفتن شرایط کاری افراد شاغل در هر طرح، در نهایت تعداد ۲۱ کارآفرین واجد تمامی شاخص های کیفی جهت انتخاب به عنوان کارآفرین برتر ملی گردیدند و در این مراسم معرفی و تقدیر شدند. 

در خلال این جشنواره «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌ها و اثربخشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اعتلای کشور اظهار داشت: رشد اشتغال و کارآفرینی برای کشور عزت‌آفرین و مایه سربلندی است.
وی با بیان اینکه هر کشوری که به استقلال رسیده است، مرهون تلاش‌ها و غیرت مردمان کارآفرینش است، گفت: کارآفرینی عالمانه منجر به ارتقای بهره‌وری و خلق ارزش افزوده می‌شود.

وزیر کار با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت مسئله بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور، افزود: جغرافیای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران منجر به دسترسی آسان، منابع غنی، تکثر همسایگان و موقعیت استراتژیک بین‌المللی شده که برای کارآفرینان و علاقه‌مندان به توسعه تجارت فرصت مطلوبی است.
مرتضوی به رسالت دولتمردان در حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت کوتاه‌کردن فرآیندها و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای بخش خصوصی است.
راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزها، احیای نظام استاد ـ شاگردی در سیستم آموزش و جنگ اقتصادی علیه کشور ایران از دیگر جنبه های تاکید وزیر کار در سخنان ایشان بود. 
در ابتدای این برنامه نیز جمعی از کارآفرینان برتر دیدگاه‌ها و مطالبات خود را در خصوص ارتقای شیوه تعامل دستگاه‌ها با شتاب‌دهنده‌ها، تشکیل کنسرسیوم‌های دولتی و خصوصی به منظور اجرای پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام، ایجاد ساختار واحد تصمیم‌گیری و مدیریت در حوزه صادرات خدمات مهندسی، تعیین برنامه جدی و ارتقای سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری هوش مصنوعی و ساماندهی فعالان غیررسمی حوزه اشتغال مطرح کردند.

در انتهای این جشنواره ۶ کارآفرین در حوزه صنعت، ۴ نفر در حوزه کشاورزی، ۵ نفر در حوزه خدمات، ۲ نفر در حوزه تعاون، ۲ نفر در حوزه اجتماعی، یک نفر حوزه گردشگری و ۱ نفر در حوزه صنایع دستی برگزیده شدند. از تعداد بیش از ۶۷۰۰ کارآفرین ثبت نام کننده در این جشنواره، بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد ۵ شرکت در هر استان به عنوان کارآفرین برتر استانی انتخاب شدند و پس از در نظر گرفتن شاخص های ملی از بین تمامی کارآفرینان برتر تعداد ۶ شرکت به عنوان کارآفرینان برتر ملی در حوزه صنعت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی گردیدند که «کاوه خداپرست» مدیر عامل شرکت صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین (وین تک) یکی از ۶ کارآفرین برتر ملی شناخته و معرفی گردید و پس از دریافت لوح و تندیس کارآفرین برتر استانی در استان آذربایجان شرقی این بار لوح و سردیس کارآفرین برتر ملی را از دستان «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمود.

در حاشیه این جشنواره لوح افتخار بنیاد ملی نخبگان نیز با عنوان «سرآمد کارآفرینی» به کارآفرینان برتر اهدا گردید.
موضوع کارآفرینی و اشتغال یکی از محوری ترین موضوعاتی است که همواره مورد توجه مدیران شرکت صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین بوده است و در این راستا با احداث کارخانه های وین تک، درتک، آلکی و راه اندازی پروژه های ساختمانی مرتبط با این مجموعه تا کنون باعث اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از ۵۰۰۰ نفر بطور غیر مستقیم بواسطه همکاری با این مجموعه گردیده است. 
اما کارآفرینی و اشتغال که سرلوحه تصمیمات در این مجموعه است به این تعداد ختم نخواهد شد و رشد مداوم این مجموعه صنعتی در آینده، افق های جدیدی برای اشتغال و کارآفرینی را در این شرکت ترسیم خواهد نمود.

نظرات

نظرات